Τήν παραμονή, λίγο μετά τά μεσάνυχτα, “ἐγενόμην ἐν τή νήσω τή καλούμενη Πάτμω”. Καθώς ἔπαιρνε νά χαράξει ἤμουν πάνω στή Χώρα. Ἡ θάλασσα, ἀκίνητη σάν τό μέταλλο, ἔδενε τά τριγυρινά νησιά.Δέν ἀνάσαινε οὔτε ἕνα φύλλο μέσα στό φῶς πού δυνάμωνε. Ἡ γαλήνη ἦταν ἕνα κέλυφος ὁλωσδιόλου ἀράγιστο.Ἔμεινα καρφωμένος ἀπό αὐτή τήν ἐπιβολή ἔπειτα ἐνίωσα πώς ψιθύριζα:“Ἔρχου καί βλέπε...”.

Γεώργιος Σεφέρης

"Από στενός πατριώτης, γίνομαι εθνικιστής, με τη συνείδηση του έθνους μου και όλων των άλλων εθνών, γιατί οι διαφορές των εθνών πάντα θα υπάρχουν, και έχω τη συνείδησή τους και χαίρομαι που υπάρχουν αυτές οι διαφορές, που με τις αντιθέσεις τους, με τις αντιλήψεις τους, υψώνουν την ανθρώπινη συνείδηση και ενέργεια. Από άτομο γίνομαι άνθρωπος. " (ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ. ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 18-3-1919)



 Άρθρο - ανάλυση του Αντιναύαρχου ε.α. Β. Μαρτζούκου Π.Ν. και είναι απο την ιστοσελίδα του Αντίβαρου.

ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΚΑΙ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΟΤΙ Ο ΧΡΟΝΟΣ ΜΑΣ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΠΟΛΥ ΣΥΝΤΟΜΑ!!!


Για αυτό είναι καλό να ξυπνήσουμε απο τον λήθαργο που μας έχουν ρίξει οι ελληνόφωνοι πολιτικοί μας: Αυτόν της διάβρωσης και τελικής καταστροφής της Ελλάδος!!! Ο καθένας ας τα εκλάβει όπως νομίζει.

Για να διαβάσετε περισσότερα κλικ στην εικόνα ή ΕΔΩ για να κατεβάσετε το άρθρο σε PDF






Δευτέρα 18 Μαΐου 2009

Βγάζουν από τη λήθη το θωρηκτό

Το πλοίο που σφράγισε τη ναυτική Ιστορία της Ελλάδας έχει αποκατασταθεί κατά 75%. Παράλληλα γίνονται προσπάθειες για τη διάσωση του αρχείου του. Μοναδικό, δυστυχώς, έσοδο το εισιτήριο του 1,5 ευρώ

Συμπληρώνονται σε λίγους μήνες εκατό χρόνια από την καθέλκυση του θωρηκτού «Αβέρωφ», του πλοίου που συμμετείχε σε δύο Παγκόσμιους Πολέμους και σήμερα διηγείται την ιστορία του, τη ναυτική ιστορία της χώρας μας στο Φαληρικό Δέλτα. Από το 1984 που το πλοίο μεταφέρθηκε στο Φάληρο γίνονται εργασίες αποκατάστασής του και σήμερα έχει αποκατασταθεί περίπου το 75%.

Η Τριανδρία. Δαγκλής - Βενιζέλος - Κουντουρίωτης

Βέβαια η οικονομική κρίση των τελευταίων χρόνων έχει χτυπήσει και το ιστορικό πλοίο, το οποίο έχει ως μοναδικό του έσοδο το εισιτήριο του 1,5 ευρώ που πληρώνουν οι επισκέπτες του.
«Οι εργασίες στο πλοίο γίνονται με σεβασμό στον μουσειακό του χαρακτήρα» εξηγεί ο κυβερνήτης του πλοίου κ. Γαβαλάς, γι αυτό και προχωρούν με αργούς ρυθμούς. Το πλοίο επισκευάζεται κομμάτι κομμάτι, εκατοστό προς εκατοστό. Τα περισσότερα μέρη του έχουν αποκατασταθεί και είναι επισκέψιμα. Εκεί ο κάθε επισκέπτης μπορεί να μυηθεί στην πολεμική ναυτική ιστορία της χώρας μας αποκτώντας εικόνα για τη ζωή του πλοίου.

Το θωρηκτό «Αβέρωφ» αποκτήθηκε λόγω της ανάγκης της Ελλάδας να αποκτήσει αξιόμαχο στόλο μετά τον ελληνο-τουρκικό πόλεμο του 1897. Για την ανανέωση του Στόλου η τότε κυβέρνηση Μαυρομιχάλη είχε απευθυνθεί στα Ναυπηγεία Ορλάντο στο Λιβόρνο της Ιταλίας, όπου εκείνη ακριβώς την εποχή κατασκευαζόταν ένα θωρηκτό - καταδρομικό το οποίο είχε παραγγελθεί και επρόκειτο να χρησιμοποιηθεί από το ιταλικό Ναυτικό.

Ομως, η ακύρωση της παραγγελίας από τη μεριά των Ιταλών και η άμεση προκαταβολή του 1/3 της συνολικής αξίας του πλοίου επέτρεψαν την απόκτηση του θωρηκτού από την Ελλάδα. Το ποσό της προκαταβολής προήλθε από τη διαθήκη του Γεωργίου Αβέρωφ, ενώ τα 2/3 καλύφθηκαν με εξωτερικό δανεισμό.

Το 10.200 τόνων θωρακισμένο εύδρομο (όπως ακριβέστερα περιγράφεται) είχε ιταλικές μηχανές 19.000 ίππων, 22 γαλλικούς λέβητες, γερμανικές γεννήτριες και αγγλικά πυροβόλα 190 και 234 χιλιοστών τύπου Armstrong. Η μέγιστη ταχύτητα που ανέπτυσσε το θωρηκτό ήταν 23 κόμβοι.
Το «Γ. Αβέρωφ» καθελκύστηκε στις 27 Φεβρουαρίου 1910 (12 Μαρτίου με το νέο ημερολόγιο) και την 11η Σεπτεμβρίου 1911 κατέπλευσε στο Φάληρο, όπου έγινε δεκτό από τους Ελληνες με ενθουσιασμό. Με το τέλος του πολέμου το θωρηκτό, έχοντας εκπληρώσει το χρέος του, αγκυροβόλησε, μαζί με τον υπόλοιπο στόλο, στο Φάληρο, στις 17 Οκτωβρίου 1944, φέρνοντας πίσω στην πατρίδα την τότε ελληνική κυβέρνηση. Ομως το πλοίο είχε «γεράσει» και το 1952 διατάχθηκε ο παροπλισμός του. Από το 1956 μέχρι το 1983, το θωρηκτό βρέθηκε πρυμνοδετημένο στον Πόρο.
Το 1984 το Πολεμικό Ναυτικό αποφάσισε να το αποκαταστήσει ως μουσείο πλέον και έτσι, μετά τριάντα χρόνια στο περιθώριο, το θωρηκτό ξεκίνησε τη νέα του πορεία. Την ίδια χρονιά το πλοίο ρυμουλκήθηκε από τον Πόρο και κατέληξε στο Φάληρο, όπου άρχισαν οι εργασίες αποκατάστασής του.
Το μέγεθος της δαπάνης για τη σταθεροποίηση - αποκατάσταση από το 1985 μέχρι σήμερα είναι μεγάλο και ένα μεγάλο μέρος των δαπανών προήλθε από δωρεές ιδιωτών. Η τελευταία ωστόσο μεγάλη δωρεά που έχει γίνει ήταν της κυπριακής κυβέρνησης το 1996 (περίπου 10 εκατομμύρια δραχμές).
Οι εργασίες αποκατάστασης δεν αφορούν μόνο τα μέρη του πλοίου, αλλά και τη διάσωση του αρχείου του. Προχωρά δηλαδή η πλήρης ψηφιοποίηση των γραπτών κειμένων και των εικόνων που βρέθηκαν ή που αφορούν το πλοίο και έχει ολοκληρωθεί σχεδόν το 80%.
ΕκκλησηΠροκειμένου να εξευρεθούν πόροι πέραν της έκκλησης για δωρεές στο πλοίο ώστε να μπορέσει να περατώσει τις απαιτούμενες εργασίες, έχει αποφασιστεί η αύξηση του συμβολικού εισιτηρίου, το οποίο σήμερα είναι 1,5 ευρώ για όλους τους επισκέπτες.

Εκκληση

Προκειμένου να εξευρεθούν πόροι πέραν της έκκλησης για δωρεές στο πλοίο ώστε να μπορέσει να περατώσει τις απαιτούμενες εργασίες, έχει αποφασιστεί η αύξηση του συμβολικού εισιτηρίου, το οποίο σήμερα είναι 1,5 ευρώ για όλους τους επισκέπτες.

Και είναι αρκετοί αυτοί που το επισκέπτονται, όχι μόνο από την Ελλάδα αλλά και από το εξωτερικό. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2004 κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων οι επισκέπτες στο πλοίο έφθασαν τους 24.000, ενώ την τετραετία 2004-2008 ο μέσος όρος επισκέψεων τον χρόνο έφθασε τις 20.000.

Μόνο το 2008 το επισκέφθηκαν 25.200 άτομα, κυρίως μαθητές και σχολεία που παρακολουθούν τις ειδικές ξεναγήσεις στο πλοίο, σύμφωνα με το πρόγραμμα που έχει αναπτυχθεί σε συνεργασία με το Εκπαιδευτικό Ινστιτούτο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια πού περιέχουν ύβρεις και συνδέσμους πού οδηγούν σε ιστοτόπους με ακατάλληλο, αντεθνικό, ανθελληνικό, και προσβλητικό περιεχόμενο θα διαγράφονται. Επίσης δεν θα γίνονται δεκτά σχόλια γραμμένα σε greeklish.

ΟΧΙ ΑΛΛΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΙΜΟΡΑΓΙΑ

ΟΧΙ ΑΛΛΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΙΜΟΡΑΓΙΑ

Γιά Μένα

Η φωτογραφία μου
Επικοινωνία: patmos.island.blog@gmail.com

Ἀρχειοθήκη ἰστολογίου

Ἀναγνῶστες

Ας αποκαλούμε από τώρα και στο εξής τα Σκόπια ως Βαρδαρία. Ας το διαδώσουμε παντού.

Ας αποκαλούμε από τώρα και στο εξής τα Σκόπια ως Βαρδαρία. Ας το διαδώσουμε παντού.
Απαξάπαντες οι ...’’ελληνοφάγοι’’ ανα την Γην, τις γνωρίζουν, αυτές τις αλήθειες, πάρα πολύ καλά. Εκείνο που χρειάζονται, σαν αποστομωτική ’’επισφράγιση’’, είναι το περιβόητο γραμματόσημο, πάνω στο οποίο αυτό, το ίδιο, το συνονθύλευμα των Σκοπιανών, ονομάζει την ...πατρίδα του ...VARDARSKA. Τα γραμματόσημα αποτελούν ΕΠΙΣΗΜΗ ΕΚΔΟΣΗ της χώρας που τα κυκλοφορεί και θεωρούνται έτσι, ΕΠΙΣΗΜΑ και ΑΔΙΑΨΕΥΣΤΑ Έγγραφά της!

Προξενείο STOP

Προξενείο STOP
Κλίκ στήν εἰκόνα καί ὑπογράψτε γιά νά φύγει τό προξενεῖο ἀπό τήν Θράκη μας.
free counters