Χωρίς δύτες, αλλά με τρία τηλεκατευθυνόμενα βαθυσκάφη-ρομπότ, εξοπλισμένα με υπερσύγχρονα μηχανήματα, ειδικά προσαρμοσμένα για το ναυάγιο του «Sea Diamond», αναμένεται να ξεκινήσει σήμερα και θα συνεχιστεί για τις επόμενες δέκα μέρες η επιχείρηση απάντλησης των πετρελαιοειδών από το κρουαζιερόπλοιο που βυθίστηκε στις 5 Απριλίου του 2007 στο λιμάνι της Σαντορίνης.
Η επιχείρηση απάντλησης καυσίμων με κωδικό «Sea Diamond» αποτελεί ένα πρωτόγνωρο για τα ελληνικά δεδομένα κι εξαιρετικά δύσκολο εγχείρημα.Αν και διεθνώς έχουν γίνει και σε μεγαλύτερα βάθη ανάλογες επιχειρήσεις, όπως συνέβη στην περίπτωση του δεξαμενόπλοιου «Prestige» στον Ατλαντικό, στο Αιγαίο θα είναι η πρώτη φορά που θα πραγματοποιηθεί απάντληση καυσίμων βυθισμένου πλοίου σε τέτοιο βάθος.
Το κόστος της επιχείρησης υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσει τα έξι εκατομμύρια δολάρια και θα επιβαρύνει την πλοιοκτήτρια εταιρία Luis Hellenic Cruises και κατ’ επέκταση την ασφαλιστική της εταιρία West Of England.Κυρίαρχο ρόλο στην απάντληση των καυσίμων θα έχει το ειδικό σκάφος καταδυτικών εργασιών, το οποίο θα δίνει εντολές σε τρία βαθυσκάφη-ρομπότ που θα εκτελέσουν όλες τις υποβρύχιες εργασίες στο κουφάρι του κρουαζιερόπλοιου.Η επιχείρηση απάντλησης των καυσίμων αποτελείται από τρία βασικά στάδια.
Σύμφωνα με το σχέδιο, το πρώτο στάδιο αφορά στην απάντληση όσων καυσίμων μπορούν να βγάλουν στην επιφάνεια από το κουφάρι του κρουαζιερόπλοιου. Η ποσότητα αυτή εκτιμάται ότι θα είναι από 27 έως 113 τόνοι πετρελαιοειδών.
Το δεύτερο στάδιο είναι η στεγανοποίηση όλων των ανοιγμάτων του βυθισμένου σκάφους, για την αποφυγή τυχόν διαρροής καυσίμων στο μέλλον.
Το τρίτο στάδιο των εργασιών αφορά την περισυλλογή όσων καυσίμων διαρρεύσουν κατά τη διάρκεια των δύο προηγούμενων εργασιών στην επιφάνεια της θάλασσας.
Το έργο ανέλαβε ο ξένος οίκος Dronik Maritime Consultants Ltd, ο οποίος συνέταξε τη σχετική μελέτη για λογαριασμό της πλοιοκτήτριας εταιρίας και την ενέκρινε το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, που εκτελεί χρέη τεχνικού συμβούλου του Λιμενικού Ταμείου Θήρας.Την ευθύνη για την περισυλλογή όσων πετρελαιοειδών βγουν στην επιφάνεια της θάλασσας θα έχει η εταιρία Τεχνική Προστασίας Περιβάλλοντος, η οποία έχει εκπονήσει ειδική μελέτη για την αντιμετώπιση πιθανής διαρροής τους. Στον τόπο του ναυαγίου θα υπάρχει ένας «στόλος» με 8 σκάφη διάφορων τύπων, εκτός από το ειδικό σκάφος καταδυτικών εργασιών και τα τρία ειδικά εξοπλισμένα βαθυσκάφη.
Στην επιχείρηση θα συμμετάσχουν το «Αιγίς» μήκους 65 μέτρων, δύο σκάφη περισυλλογής πετρελαιοειδών από την επιφάνεια της θάλασσας, πλωτό με γερανό, δύο ταχύπλοα σκάφη συντήρησης φραγμάτων, δύο σκάφη υποστήριξης. Τα σκάφη είναι επανδρωμένα με 21 άτομα προσωπικό διάφορων ειδικοτήτων και μπορούν να εργάζονται 24 ώρες το 24ωρο.
Το χρονικό της τραγωδίας
Δύο ολόκληρα χρόνια έχουν περάσει από το ναυάγιο του «Sea Diamond» στο λιμάνι της Σαντορίνης. Ηταν λίγα λεπτά μετά τις 3.30 το απόγευμα της Μεγάλης Πέμπτης 5 Απριλίου 2007, όταν το κρουαζιερόπλοιο προσέκρουσε σε ξέρα έξω από τον Αθηνιό.
Την επόμενη μέρα το «Sea Diamond» βυθίστηκε παρασύροντας στο βυθό το 45χρονο Γάλλο Ζαν Κριστόφ Αλέν και τη 16χρονη κόρη του, Ναάντ. Η βύθιση του κρουαζιερόπλοιου ξεσήκωσε τους κατοίκους της Σαντορίνης που ζητούσαν την ανέλκυση του ναυαγίου, το οποίο, όπως καταγγέλλουν, αποτελεί «ωρολογιακή βόμβα» για το θαλάσσιο περιβάλλον της ευρύτερης περιοχής. Η πλοιοκτήτρια και η διαχειρίστρια εταιρία του «Sea Diamond» σημειώνουν ότι η επιχείρηση είναι μία ακόμη έμπρακτη επιβεβαίωση του ενδιαφέροντός τους για τη Σαντορίνη και τις ελληνικές θάλασσες.
ΚΟΥΦΑΚΟΣ ΝΙΚΟΣ
Πηγή
Τήν παραμονή, λίγο μετά τά μεσάνυχτα, “ἐγενόμην ἐν τή νήσω τή καλούμενη Πάτμω”. Καθώς ἔπαιρνε νά χαράξει ἤμουν πάνω στή Χώρα. Ἡ θάλασσα, ἀκίνητη σάν τό μέταλλο, ἔδενε τά τριγυρινά νησιά.Δέν ἀνάσαινε οὔτε ἕνα φύλλο μέσα στό φῶς πού δυνάμωνε. Ἡ γαλήνη ἦταν ἕνα κέλυφος ὁλωσδιόλου ἀράγιστο.Ἔμεινα καρφωμένος ἀπό αὐτή τήν ἐπιβολή ἔπειτα ἐνίωσα πώς ψιθύριζα:“Ἔρχου καί βλέπε...”.
Γεώργιος Σεφέρης
"Από στενός πατριώτης, γίνομαι εθνικιστής, με τη συνείδηση του έθνους μου και όλων των άλλων εθνών, γιατί οι διαφορές των εθνών πάντα θα υπάρχουν, και έχω τη συνείδησή τους και χαίρομαι που υπάρχουν αυτές οι διαφορές, που με τις αντιθέσεις τους, με τις αντιλήψεις τους, υψώνουν την ανθρώπινη συνείδηση και ενέργεια. Από άτομο γίνομαι άνθρωπος. " (ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ. ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 18-3-1919)
Άρθρο - ανάλυση του Αντιναύαρχου ε.α. Β. Μαρτζούκου Π.Ν. και είναι απο την ιστοσελίδα του Αντίβαρου.
ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΚΑΙ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΟΤΙ Ο ΧΡΟΝΟΣ ΜΑΣ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΠΟΛΥ ΣΥΝΤΟΜΑ!!!
Για αυτό είναι καλό να ξυπνήσουμε απο τον λήθαργο που μας έχουν ρίξει οι ελληνόφωνοι πολιτικοί μας: Αυτόν της διάβρωσης και τελικής καταστροφής της Ελλάδος!!! Ο καθένας ας τα εκλάβει όπως νομίζει.
Για να διαβάσετε περισσότερα κλικ στην εικόνα ή ΕΔΩ για να κατεβάσετε το άρθρο σε PDF
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
ΟΧΙ ΑΛΛΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΙΜΟΡΑΓΙΑ
Γιά Μένα
Ἀρχειοθήκη ἰστολογίου
-
►
2014
(43)
- ► Φεβρουαρίου (2)
- ► Ιανουαρίου (1)
-
►
2013
(160)
- ► Φεβρουαρίου (13)
- ► Ιανουαρίου (54)
-
►
2012
(35)
- ► Δεκεμβρίου (9)
- ► Σεπτεμβρίου (4)
-
►
2011
(190)
- ► Δεκεμβρίου (3)
- ► Σεπτεμβρίου (20)
- ► Φεβρουαρίου (17)
- ► Ιανουαρίου (19)
-
►
2010
(312)
- ► Δεκεμβρίου (12)
- ► Σεπτεμβρίου (25)
- ► Φεβρουαρίου (53)
- ► Ιανουαρίου (52)
-
▼
2009
(392)
- ► Δεκεμβρίου (55)
- ► Σεπτεμβρίου (42)
-
▼
Μαΐου
(55)
- Το βασίλειο των κοραλλιών. Ένας μαγικός βυθός ανοι...
- Καλούσαν τους Αφγανούς με αφίσες να τα σπάσουν.......
- Διεθνής επιτυχία για τα ΕΑΣ με μέλλον
- Περιφερειακό ρόλο υπόσχονται στην Ελλάδα οι ΗΠΑ
- Ο εξοχότατος κ. Νταβούτογλου.
- Η Αγκυρα απλώνει νέα «δίχτυα» προκλήσεων.
- «Φωλιές» ψαριών στον βυθό για να σωθούν τα αποθέματα.
- ΗΠΑ: Βουλευτές καταγγέλλουν ότι τα Σκόπια υπονομεύ...
- Κωνσταντίνος Ηλιάκης. Αθάνατος!
- Τουρκική άσκηση "Θαλασσόλυκος". Αποκλείστηκε το Αι...
- Παγκόσμια ακαδημαϊκή κίνηση για το Σκοπιανό!
- Με αφαλάτωση θα ξεδιψάσουν 4 νησιά μας
- Ψάρια από την άβυσσο. Τα φωτογράφισαν με ρομπότ στ...
- "Σφαγή" μαγιάτικων στη θάλασσα του Ρεθύμνου
- Όλη η αλήθεια για τους Οικολόγους... Έλληνες προσο...
- Η επιστροφή των "συμμάχων" στο Αιγαίο - Ολόκληρο τ...
- ΤΑ ΥΔΡΟΠΛΑΝΑ ΤΗΣ AIRSEA LINES "ΦΕΥΓΟΥΝ" ΑΠΟ ΤΑ ΝΗΣ...
- 19 ΜΑΪΟΥ - ΗΜΕΡΑ ΕΘΝΙΚΗΣ ΜΝΗΜΗΣ ΤΗΣ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑΣ ΤΩ...
- Καταφύγιο ζωής στο Αιγαίο
- 25 χρόνια ΜΕΔ. Μοίρα Ερευνας και Διάσωσης
- Ο «από μηχανής Θεός» της Ελλάδας
- "Πλήττει την Ελλάδα η ενέργεια Πουργουρίδη"
- Θέμα μειονότητας σε Κω και Ρόδο με τη βοήθεια Ελλη...
- 18 Μαϊου 1913. Λήξη Α' Βαλκανικού Πολέμου. Η Ελλάδ...
- Βγάζουν από τη λήθη το θωρηκτό
- Απρόσμενη επιδείνωση του κλίματος αναδεικνύουν νέε...
- «Παύσατε πυρ» φάλαινες
- Η βυθισμένη πόλη στο Παυλοπέτρι Λακωνίας
- Στους Φούρνους η ομάδα Αιγαίου
- Κυρά της Ρω... Κυρά του Αιγαίου...
- Αυξάνονται οι περιπολίες με 70 σκάφη στο Αιγαίο
- Υποδοχή σε... πλοίο για λαθρομετανάστες
- Επιχείρηση - μαμούθ στο βυθό της Σαντορίνης
- Έργα ύψους 820 εκατ. ευρώ για τη γεωργία στη Ρόδο ...
- ΟΜΑΔΑ ΑΙΓΑΙΟΥ. Εγκαίνια παιδκών Χαρών, Παράσταση –...
- Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΚΟΣΟΒΑΡΩΝ ΑΛΒΑΝΩΝ στις ταραχές του Δεκ...
- Όταν οι Αντιεξουσιαστές.ΕΞΟΥΣΙΑΖΟΥΝ.
- Απόκτηση Ελικοπτεροφόρου και ενίσχυση του μετώπου ...
- Πανελλήνια συγκίνηση για το χαμό του Ευγένιου Σπαθάρη
- Νέο σχέδιο προκλήσεων στο Αιγαίο.
- Ωρολογιακή βόμβα οι λαθρομετανάστες
- Δίνει μάχη ζωής ο Σπαθάρης
- Αλλάζει το θεσμικό πλαίσιο για την έρευνα και εκμε...
- Eνα «διαμάντι» στο Αιγαίο
- Παραγραφή σκανδάλων. Σταμάτησαν αιφνιδιαστικά οι ε...
- 8 Μαΐου του 1945. Παράδοση Δωδεκανήσου στις Συμμαχ...
- «Τα νησιά δεν είναι δικά σας» λέει το ΥΠ.ΕΞ. της Τ...
- Καρχαριοειδές πιάστηκε στην Λήμνο.
- Το προσχεδιασμένο ξεπούλημα της Ελλάδας - Αφήγηση ...
- Ελλάδα-Τουρκία: Σε τροχιά άμεσης σύγκρουσης για "Α...
- Βάφουν γκρίζο και το Αγαθονήσι
- Υπ` ατμόν οι κάτοικοι του Αιγαίου για την ακτοπλοϊ...
- «Δεν φοβόμαστε οι ακρίτες»
- Πατμιάδα Εκκλησιαστική Σχολή! Φως στο τούνελ! Επιχ...
- Ενας «Αττίλας» για τα νησιά του Αιγαίου
- ► Φεβρουαρίου (4)
- ► Ιανουαρίου (3)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια πού περιέχουν ύβρεις και συνδέσμους πού οδηγούν σε ιστοτόπους με ακατάλληλο, αντεθνικό, ανθελληνικό, και προσβλητικό περιεχόμενο θα διαγράφονται. Επίσης δεν θα γίνονται δεκτά σχόλια γραμμένα σε greeklish.