Τήν παραμονή, λίγο μετά τά μεσάνυχτα, “ἐγενόμην ἐν τή νήσω τή καλούμενη Πάτμω”. Καθώς ἔπαιρνε νά χαράξει ἤμουν πάνω στή Χώρα. Ἡ θάλασσα, ἀκίνητη σάν τό μέταλλο, ἔδενε τά τριγυρινά νησιά.Δέν ἀνάσαινε οὔτε ἕνα φύλλο μέσα στό φῶς πού δυνάμωνε. Ἡ γαλήνη ἦταν ἕνα κέλυφος ὁλωσδιόλου ἀράγιστο.Ἔμεινα καρφωμένος ἀπό αὐτή τήν ἐπιβολή ἔπειτα ἐνίωσα πώς ψιθύριζα:“Ἔρχου καί βλέπε...”.

Γεώργιος Σεφέρης

"Από στενός πατριώτης, γίνομαι εθνικιστής, με τη συνείδηση του έθνους μου και όλων των άλλων εθνών, γιατί οι διαφορές των εθνών πάντα θα υπάρχουν, και έχω τη συνείδησή τους και χαίρομαι που υπάρχουν αυτές οι διαφορές, που με τις αντιθέσεις τους, με τις αντιλήψεις τους, υψώνουν την ανθρώπινη συνείδηση και ενέργεια. Από άτομο γίνομαι άνθρωπος. " (ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ. ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 18-3-1919)



 Άρθρο - ανάλυση του Αντιναύαρχου ε.α. Β. Μαρτζούκου Π.Ν. και είναι απο την ιστοσελίδα του Αντίβαρου.

ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΚΑΙ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΟΤΙ Ο ΧΡΟΝΟΣ ΜΑΣ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΠΟΛΥ ΣΥΝΤΟΜΑ!!!


Για αυτό είναι καλό να ξυπνήσουμε απο τον λήθαργο που μας έχουν ρίξει οι ελληνόφωνοι πολιτικοί μας: Αυτόν της διάβρωσης και τελικής καταστροφής της Ελλάδος!!! Ο καθένας ας τα εκλάβει όπως νομίζει.

Για να διαβάσετε περισσότερα κλικ στην εικόνα ή ΕΔΩ για να κατεβάσετε το άρθρο σε PDF






Κυριακή 13 Σεπτεμβρίου 2009

Αλλαγές στην ακτοπλοΐα φέρνει ο Οκτώβριος.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΣΑΒΒΑΣ Ν. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

Ο Οκτώβριος δεν είναι μόνο μήνας πολιτικών εξελίξεων, αλλά είναι και ο μήνας που θα επανασχεδιασθεί ο ακτοπλοϊκός χάρτης. Τα οικονομικά αποτελέσματα στο εξάμηνο του τρέχοντος έτους είναι απογοητευτικά, δεδομένου ότι οι ζημιές προσέγγισαν τα 56 εκατ. ευρώ, μόνο για τις τέσσερις εισηγμένες εταιρείες και μία μη εισηγμένη.

Η ενδεχόμενη αλλαγή στο πολιτικό σκηνικό και η τοποθέτηση νέου πολιτικού επιτελείου στον διοικητικό φορέα της ναυτιλίας - είτε με τη σημερινή του μορφή είτε με νέα διευρυμένη δομή - θα επηρεάσει ίσως και καθοριστικά τις εξελίξεις.

Οι εταιρείες πλέον προσδοκούν να αποσπάσουν όλο και περισσότερες επιδοτούμενες γραμμές, που εξασφαλίζουν σταθερά μακροχρόνια έσοδα, τα οποία δύνανται να εκχωρηθούν σε τράπεζες για ρύθμιση οφειλών ή για χρηματοδότηση αγοράς νέου πλοίου.

Το «παζλ» της ελληνικής ακτοπλοΐας το απαρτίζουν 13 εταιρείες και κινητήριος μοχλός είναι τα πρόσωπα που βρίσκονται πίσω από αυτές, οι ικανότητες των οποίων θα διαμορφώσουν και τις νέες προοπτικές των εταιρειών.


ΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΠΑΙΚΤΕΣ

Βασικό ρόλο στις διεργασίες, αναμφίβολα έχει ο κ. Γιάννης Σ. Βαρδινογιάννης, ο οποίος ως ο μεγαλύτερος μέτοχος της Sea Star - εισηγμένης εταιρείας στο Χρηματιστήριο Κύπρου - ελέγχει την ΑΝΕΚ και την Hellenic Seaways. Από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου διαθέτει και διαχειρίζεται τον μεγαλύτερο στόλο της ελληνικής ακτοπλοΐας.



Τα σενάρια που ακούγονται είναι ότι οι δύο εταιρείες, η ΑΝΕΚ και η HSW, θα ενοποιηθούν, ώστε από τις οικονομίες κλίμακος να εξοικονομήσουν 15 εκατ. ευρώ ετησίως. Το σπουδαιότερο είναι ότι θα υπάρχει ακτινωτή και πιο αποδοτική ανάπτυξη των πλοίων, που μπορούν να καλύψουν όλη την Ελλάδα.
Μέσα στους σχεδιασμούς του κ. Γ. Σ. Βαρδινογιάννη είναι να μετατρέψει το Ro Ro της HSW «Voyager» σε επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο, το οποίο προτίθεται να το δρομολογήσει στα Δωδεκάνησα, στην περίπτωση που τα πλοία της G. A. Ferries, από τον επόμενο μήνα θα «δέσουν» εξαιτίας των οικονομικών προβλημάτων που έχουν συσσωρευτεί. Αγόρασε, επίσης, ένα ταχύπλοο επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο για τη γραμμή των δυτικών Κυκλάδων, ενώ προχωρεί και στην αγορά ενός δεξαμενόπλοιου.

Το άλλο σχήμα, η Attica Group, που διευθύνεται από τον κ. Πέτρο Βέττα, που βέβαια λογοδοτεί στον ισχυρό άνδρα της MIG, κ. Ανδρέα Βγενόπουλο, ναυπηγεί δύο επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία, τα οποία θα αναπτύσσουν ταχύτητα 26 κόμβους και θα έχουν μεταφορική ικανότητα 2.400 επιβατών και 450 Ι.Χ. αυτοκινήτων ή 50 φορτηγών και 150 Ι.Χ. αυτοκινήτων.

Η εταιρεία θα παραλάβει άλλο ένα πλοίο για τη γραμμή της Αδριατικής, ενώ δεν αποκλείεται να προχωρήσει σε αναδιάταξη του στόλου της και με την προσθήκη άλλων αγορών. Η είσοδός της στη γραμμή του Ηρακλείου της έδωσε ανταγωνιστικό κύρος, ενώ η κυριαρχία της στις γραμμές των Δωδεκανήσων της δίνει ένα επιπλέον πλεονέκτημα.

Το τρίτο σχήμα, που ανήκει πλέον στην οικογένεια Γκριμάλντι, έχει «αγκαλιάσει» με την εμπιστοσύνη της τον διευθύνοντα σύμβουλο των Μινωικών Γραμμών κ. Αντώνη Μανιαδάκη, ο οποίος ήταν από παλιά της άποψης του εστιασμού της εταιρείας στη γραμμή της Κρήτης και στην Αδριατική. Τώρα η εταιρεία μελετά τρόπους να επενδύσει τα 125 εκατ. ευρώ που θα εισπράξει από την πώληση των μετοχών της στη HSW.

Πρώτος στόχος είναι η αγορά του επιβατηγού - οχηματαγωγού «Zeus Palace», που είναι ναυλωμένο και δρομολογημένο στη Βενετία. Οι Μινωικές Γραμμές ενδέχεται να δρομολογήσουν τα νεότευκτα «Cruise Europa» και «Cruise Olympia» στη γραμμή Πάτρα - Ηγουμενίτσα - Αγκόνα. Τα πλοία αυτά ανήκουν στον όμιλο Γκριμάλντι και μεταφέρουν 3.000 επιβάτες και 1.500 αυτοκίνητα. Μένει να συμφωνηθεί η τιμή αγοράς και να βρεθεί τρόπος χρηματοδότησής τους.


ΝΕΛ, AEGEAN ΚΑΙ SEA JETS

Η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου του κ. Απόστολου Βεντούρη είναι μία εταιρεία που κέρδισε αρκετές επιδοτούμενες γραμμές και τώρα επιχειρεί να διεμβολίσει άλλες εταιρείες σε γόνιμες γραμμές. Από τη θέση του προέδρου της Ενωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας, έχει αναπτύξει έναν πλούσιο δημόσιο διάλογο, αλλά το διακύβευμά του είναι τι θα κάνει για την ανανέωση του στόλου του.

Ο κ. Λεωνίδας Δημητριάδης - Ευγενίδης, που διευθύνει την Aegean Speed Lines, επιδεικνύει μία συνεχή διάθεση να επενδύει σε ταχύπλοα πλοία, που να καλύπτουν όλα τα νησιά του Αιγαίου. Ξεκίνησε με τις δυτικές Κυκλάδες, συνέχισε στην Παρονοξία, ενώ τώρα σχεδιάζει την επέκτασή του. Αθόρυβα, δημιουργεί μία εταιρεία που κερδίζει επιβάτες και εμπιστοσύνη. Διαχειρίζεται τρία ταχύπλοα πλοία.

Τρία ταχύπλοα σκάφη διαθέτει και ο κ. Μάριος Ηλιόπουλος της Sea Jets. Ξεκίνησε με υδροπτέρυγα και επεκτάθηκε στα καταμαράν. Εξυπηρετεί τη Μύκονο, την οποία συνδέει με τη Σαντορίνη και το Ηράκλειο. Το ζητούμενο είναι να ξεπεράσει τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σκάφη του.


ΣΑΟΣ, STRINTZIS, NOVA FERRIES

Ο κ. Φώτης Μανούσης της ΣΑΟΣ επιχειρεί να εξασφαλίσει την επιδοτούμενη γραμμή Αλεξανδρούπολη - Σαμοθράκη, ώστε να κινήσει ένα από τα δέκα πλοία που διαθέτει η εταιρεία και βρίσκεται στη διαδικασία του άρθρου 99. Δηλαδή ουσιαστικά είναι σε εκκαθάριση και σε διαδικασία ρύθμισης των υποχρεώσεών του με τους πιστωτές του. Το νέο πολιτικό τοπίο δεν θα είναι και ό,τι καλύτερο για την εταιρεία του.

Ο κ. Παναγής Στρίντζης, μετά την πώληση της Strintzis Lines - που μετεξελίχθηκε σε Blue Star - στον κ. Π. Παναγόπουλο, δημιούργησε την εταιρεία Γραμμές Επτανήσου, η οποία με το εμπορικό σήμα Strintzis Ferries, δρομολόγησε δύο πλοία από την Πάτρα και την Κυλλήνη προς τη Σάμη Κεφαλονιάς και την Ιθάκη, αλλά και προς τον Πόρο Κεφαλονιάς. Η επιτυχημένη παρουσία στα νησιά του Ιονίου επιτρέπει στον κ. Π. Στρίντζη και στην οικογένεια Στρίντζη να σχεδιάζουν επέκταση και σε νησιά του Αιγαίου.

Ο κ. Γιάννης Λεφάκης, ήδη διαθέτει δύο πλοία, το «Φοίβος» και το «Φαίδρα» και η εταιρεία Nova Ferries τα δρομολογεί στις γραμμή του Αργοσαρωνικού. Ο κ. Γ. Λεφάκης ήταν από τους πρώτους εφοπλιστές που πώλησε πλοία στην τότε Minoan Flying Dolphin. Τώρα τάραξε τα νερά του Σαρωνικού, αφού το «Φαίδρα» συνδέει τον Πειραιά με την Σουβάλα της Αίγινας, μειώνοντας την απόσταση με τον Πειραιά κατά 5 ναυτικά μίλια.

Το λιμάνι της Αίγινας απέχει από τον Πειραιά 17 μίλια και η Σουβάλα 12 μίλια. Παράλληλα μειώνει σημαντικά τις τιμές από 1 μέχρι και 8 ευρώ το εισιτήριο. Με αυτό τον τρόπο αλλάζει τις ισορροπίες στην πιο κερδοφόρα γραμμή του Σαρωνικού, αφού διακινούνται πάνω από 2 εκατ. επιβάτες κάθε χρόνο. Μέσα στις επιδιώξεις του κ. Λεφάκη είναι να δημιουργήσει μία υγιή εταιρεία που θα του επιτρέψει σύντομα να δρομολογήσει και άλλα πλοία στις γραμμές των Κυκλάδων.


Β. ΒΕΝΤΟΥΡΗΣ, AEGEAN CARGO, ΑΛ. ΑΓΟΥΔΗΜΟΣ

Ο κ. Βαγγέλης Βεντούρης είχε δημιουργήσει στη δεκαετία του ’90 μία εταιρεία που κυριαρχούσε στις Κυκλάδες με 9 πλοία, ωστόσο, ατυχείς επιχειρηματικές αποφάσεις οδήγησαν την εταιρεία στην χρεοκοπία και στη διάλυσή της. Τώρα, δρομολογεί στις δυτικές Κυκλάδες το «Αγιος Γεώργιος» και σχεδιάζει την ενδυνάμωση του στόλου του με άλλα πλοία, ώστε να εδραιώσει τη θέση του στις δυτικές Κυκλάδες και να επεκταθεί και στην Παροναξία.

Ο κ. Κώστας Αγαπητός, που και αυτός είχε πωλήσει την εταιρεία του Agapitos Ferries στον Π. Σφηνιά, τώρα έχει δημιουργήσει την εταιρεία Aegean Cargo, που σήμερα διαθέτει επτά φορτηγά οχηματαγωγά πλοία, τα οποία μεταφέρουν μόνο φορτηγά πλοία στα νησιά του Αιγαίου. Το επιχειρηματικό όραμα του κ. Αγαπητού είναι να ειδικευθεί στα Ro Ro, τα οποία, όπως πιστεύει, θα αποτελέσουν βασικό μεταφορέα των φορτηγών από την ηπειρωτική χώρα στα νησιά.

Ο κ. Αλέξανδρος Δ. Αγούδημος είναι το πρόσωπο που θα θελήσει να μπει και πάλι στις άγονες γραμμές. Διαθέτει έναν στόλο από έξι πλοία, τα περισσότερα από τα οποία δραστηριοποιούνται στις γραμμές της Αδριατικής. Τώρα, φαίνεται ότι ήρθε η ώρα να μπει δυνατά στο Αιγαίο.

Οι δεκατρείς αυτές εταιρείες και τα πρόσωπα που βρίσκονται στο «τιμόνι» τους θα συμμετάσχουν στις διεργασίες για την επόμενη ημέρα της ελληνικής ακτοπλοΐας. Αυτό που αναμένουμε είναι να δούμε τι κινήσεις θα κάνουν ώστε να αποδυναμώσουν τους ανταγωνιστές τους ή ποιες εταιρείες θα απορροφήσουν ή θα απορροφηθούν από άλλες.


Μεγάλο μυστήριο ο κ. Γεράσιμος Αγούδημος

Ο κ. Γεράσιμος Αγούδημος είναι το μεγάλο μυστήριο της ελληνικής ακτοπλοΐας. Παίρνει συνεχώς παρατάσεις ζωής για τα πλοία του, τόσο από τον ΟΛΠ, όσο και από το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο, επειδή οφείλει διάφορα ποσά, είτε από ναυτολόγια είτε από τέλη ελλιμενισμού.

Προβλήματα έχει και με τις εταιρείες που τον εφοδιάζουν με πετρέλαια. Από δέκα πλοία κατόρθωσε εφέτος το καλοκαίρι να ξεκινήσει τρία μόνο πλοία, ενώ ένα πλοίο του, το Jet Ferry, βγαίνει τις επόμενες ημέρες στον πλειστηριασμό. Οι καλές του σχέσεις με το ΠαΣοΚ, δημιουργούν ελπίδες ότι θα καταφέρει να βγει από την οικονομική στενωπό .


πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια πού περιέχουν ύβρεις και συνδέσμους πού οδηγούν σε ιστοτόπους με ακατάλληλο, αντεθνικό, ανθελληνικό, και προσβλητικό περιεχόμενο θα διαγράφονται. Επίσης δεν θα γίνονται δεκτά σχόλια γραμμένα σε greeklish.

ΟΧΙ ΑΛΛΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΙΜΟΡΑΓΙΑ

ΟΧΙ ΑΛΛΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΙΜΟΡΑΓΙΑ

Γιά Μένα

Η φωτογραφία μου
Επικοινωνία: patmos.island.blog@gmail.com

Ἀρχειοθήκη ἰστολογίου

Ἀναγνῶστες

Ας αποκαλούμε από τώρα και στο εξής τα Σκόπια ως Βαρδαρία. Ας το διαδώσουμε παντού.

Ας αποκαλούμε από τώρα και στο εξής τα Σκόπια ως Βαρδαρία. Ας το διαδώσουμε παντού.
Απαξάπαντες οι ...’’ελληνοφάγοι’’ ανα την Γην, τις γνωρίζουν, αυτές τις αλήθειες, πάρα πολύ καλά. Εκείνο που χρειάζονται, σαν αποστομωτική ’’επισφράγιση’’, είναι το περιβόητο γραμματόσημο, πάνω στο οποίο αυτό, το ίδιο, το συνονθύλευμα των Σκοπιανών, ονομάζει την ...πατρίδα του ...VARDARSKA. Τα γραμματόσημα αποτελούν ΕΠΙΣΗΜΗ ΕΚΔΟΣΗ της χώρας που τα κυκλοφορεί και θεωρούνται έτσι, ΕΠΙΣΗΜΑ και ΑΔΙΑΨΕΥΣΤΑ Έγγραφά της!

Προξενείο STOP

Προξενείο STOP
Κλίκ στήν εἰκόνα καί ὑπογράψτε γιά νά φύγει τό προξενεῖο ἀπό τήν Θράκη μας.
free counters