Ένα από τα βασικότερα ζητούμενα για το ενεργειακό σύστημα της χώρας, αυτό της διασύνδεσης των Κυκλάδων με το ηπειρωτικό ηλεκτρικό σύστημα, φαίνεται να μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης. Ο λόγος για τη χθεσινή απόφαση του Δ.Σ. της ΔΕΗ, που μετά την έγκριση της μελέτης περιβαλλοντικών όρων, προχωρά με ταχείς ρυθμούς στην ανάθεση του έργου. Το έργο κόστους 350 εκατ. ευρώ αφορά τη διασύνδεση τεσσάρων νησιών δηλαδή της Σύρου, της Πάρου, της Νάξου και της Μυκόνου.
Ποια είναι όμως η σημασία και ποια τα οφέλη του έργου, το οποίο έχει πολλάκις εξαγγελθεί και προγραμματιστεί κατά το παρελθόν, χωρίς ωστόσο να έχει προχωρήσει ακόμη;
Καταρχήν η μείωση του κόστους. Σήμερα τα μη διασυνδεδεμένα νησιά τροφοδοτούνται μέσω αυτόνομων πετρελαϊκών σταθμών ενώ υπάρχει και μια μικρή παρουσία μονάδων ΑΠΕ. Σε όλα τα νησιά λειτουργούν 18 μικρά αυτόνομα συστήματα έως 10MW, 10 μέσου μεγέθους συστήματα από 10 έως 100MW και 2 μεγάλα αυτόνομα συστήματα άνω των 100MW.
Πόσο κοστίζουν αυτά τα συστήματα; Με βάση στοιχεία της ΡΑΕ για το 2007, το κόστος των μικρών συστημάτων κυμάνθηκε από 140 έως 270 €/MWh, στα μεσαία από 66 έως 162€/MWh (Μύκονος) και τα μεγάλα συστήματα κόστισαν 124€/MWh στην Κρήτη και 93€/MWh στη Ρόδο. Συνολικά για όλα τα μη διασυνδεδεμένα νησιά το κόστος ανήλθε το 2007 στα 110 €MWh, ενώ το 2008 λόγω υψηλών τιμών στα καύσιμα αυξήθηκε ακόμη περισσότερο στα 151€/MWh. Στα κόστη αυτά θα πρέπει να προστεθεί και το κόστος ενοικίασης κάθε καλοκαίρι από τη ΔΕΗ ηλεκτροπαραγωγών ζευγών, τα οποία «μπαλώνουν» την κατάσταση στα νησιά με μεγάλη ζήτηση, όχι πάντα με τον καλύτερο τρόπο καθώς η ποιότητα της παρεχόμενης ενέργειας δεν είναι καλή (συχνές πτώσεις τάσης, διακοπές ρεύματος κλπ).
Για να γίνει αντιληπτή η διαφορά των τιμών, η επιδοτούμενη τιμή για την παραγωγή των αιολικών πάρκων είναι 80€/MWh, ενώ η μέση Οριακή Τιμή του Συστήματος φέτος το καλοκαίρι ήταν 43€/MWh. Έτσι για παράδειγμα το 2007 το επιπλέον κόστος για την ηλεκτροδότηση των νησιών ανήλθε σε 450 εκατ. ευρώ δηλαδή κάθε νοικοκυριό πλήρωσε περίπου 40 ευρώ ετησίως για καλυφθεί η διαφορά. Μεγάλο μέρος αυτού του κόστους λοιπόν θα μειωθεί με τη διασύνδεση των Κυκλάδων.
Και ερχόμαστε σε μια ακόμη σημαντική πτυχή του εγχειρήματος που αφορά την ανάπτυξη των ΑΠΕ. Και αυτό γιατί η διασύνδεση των νησιών με το ηπειρωτικό σύστημα, αποτελεί βασική προϋπόθεση για την ανάπτυξη μεγαλύτερης εγκατεστημένης ισχύος αιολικών πάρκων καθώς για να καταστούν βιώσιμες τέτοιες επενδύσεις, θα πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα να διοχετεύεται η πλεονάζουσα ενέργεια στο ηπειρωτικό σύστημα. Αιτήσεις για την υλοποίηση μεγάλων αιολικών σε νησιά έχουν υποβληθεί από τον όμιλο Μυτιληναίου (ΝΔ Αιγαίο 800MW), τον όμιλο Κοπελούζου (Κυκλάδες 400MW) και από την Ρόκας Iberdrola (ΒΔ Αιγαίο).
Ποια είναι σήμερα η κατάσταση των ΑΠΕ στην περιφέρεια του Ν. Αιγαίου; Υπάρχουν 25 αιολικά πάρκα με άδεια λειτουργίας ισχύος 41,1MW και 16 φ/β με ισχύ 0,2 MW, 9 αιολικά πάρκα ισχύος 36,4MW με άδεια εγκατάστασης, 2 αιολικά πάρκα με έγκριση περιβαλλοντικών όρων ισχύος 6,3MW, 7 πάρκα ισχύος 22,5 MW με προκαταρκτική περιβαλλοντική εκτίμηση και αξιολόγηση, 57 αιολικά ισχύος 186,2MW και 16 φωτοβολταϊκά 0,2MW με άδεια παραγωγής και 171 αιολικά ισχύος 2214,7, 1 βιομάζας 0,5MW, 5 γεωθερμικά 327,5MW και 10 φ/β 2,8MW. Γίνεται αντιληπτό λοιπόν ότι η διασύνδεση θα ανοίξει το δρόμο για την εκμετάλλευση του πλούσιου δυναμικού ΑΠΕ που υπάρχει στις Κυκλάδες, καθώς θα καταστούν βιώσιμες οι σχετικές επενδύσεις.
Κάθε άλλο παρά ευκαταφρόνητη είναι τέλος και η περιβαλλοντική διάσταση του εγχειρήματος. Σύμφωνα με παλαιότερες μελέτες οι συνολικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα νησιά εκτιμώνται σε 4 εκατ. τόνους ετησίως.
Πηγή
Τήν παραμονή, λίγο μετά τά μεσάνυχτα, “ἐγενόμην ἐν τή νήσω τή καλούμενη Πάτμω”. Καθώς ἔπαιρνε νά χαράξει ἤμουν πάνω στή Χώρα. Ἡ θάλασσα, ἀκίνητη σάν τό μέταλλο, ἔδενε τά τριγυρινά νησιά.Δέν ἀνάσαινε οὔτε ἕνα φύλλο μέσα στό φῶς πού δυνάμωνε. Ἡ γαλήνη ἦταν ἕνα κέλυφος ὁλωσδιόλου ἀράγιστο.Ἔμεινα καρφωμένος ἀπό αὐτή τήν ἐπιβολή ἔπειτα ἐνίωσα πώς ψιθύριζα:“Ἔρχου καί βλέπε...”.
Γεώργιος Σεφέρης
"Από στενός πατριώτης, γίνομαι εθνικιστής, με τη συνείδηση του έθνους μου και όλων των άλλων εθνών, γιατί οι διαφορές των εθνών πάντα θα υπάρχουν, και έχω τη συνείδησή τους και χαίρομαι που υπάρχουν αυτές οι διαφορές, που με τις αντιθέσεις τους, με τις αντιλήψεις τους, υψώνουν την ανθρώπινη συνείδηση και ενέργεια. Από άτομο γίνομαι άνθρωπος. " (ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ. ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 18-3-1919)
Άρθρο - ανάλυση του Αντιναύαρχου ε.α. Β. Μαρτζούκου Π.Ν. και είναι απο την ιστοσελίδα του Αντίβαρου.
ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΚΑΙ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΟΤΙ Ο ΧΡΟΝΟΣ ΜΑΣ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΠΟΛΥ ΣΥΝΤΟΜΑ!!!
Για αυτό είναι καλό να ξυπνήσουμε απο τον λήθαργο που μας έχουν ρίξει οι ελληνόφωνοι πολιτικοί μας: Αυτόν της διάβρωσης και τελικής καταστροφής της Ελλάδος!!! Ο καθένας ας τα εκλάβει όπως νομίζει.
Για να διαβάσετε περισσότερα κλικ στην εικόνα ή ΕΔΩ για να κατεβάσετε το άρθρο σε PDF
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
ΟΧΙ ΑΛΛΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΙΜΟΡΑΓΙΑ
Γιά Μένα
Ἀρχειοθήκη ἰστολογίου
-
►
2014
(43)
- ► Φεβρουαρίου (2)
- ► Ιανουαρίου (1)
-
►
2013
(160)
- ► Φεβρουαρίου (13)
- ► Ιανουαρίου (54)
-
►
2012
(35)
- ► Δεκεμβρίου (9)
- ► Σεπτεμβρίου (4)
-
►
2011
(190)
- ► Δεκεμβρίου (3)
- ► Σεπτεμβρίου (20)
- ► Φεβρουαρίου (17)
- ► Ιανουαρίου (19)
-
►
2010
(312)
- ► Δεκεμβρίου (12)
- ► Σεπτεμβρίου (25)
- ► Φεβρουαρίου (53)
- ► Ιανουαρίου (52)
-
▼
2009
(392)
- ► Δεκεμβρίου (55)
-
▼
Σεπτεμβρίου
(42)
- Έφυγε η Κυρά του βράχου.
- ΤΟΥΡΚΙΚΑ ΣΚΑΦΗ ΣΤΑ ΙΜΙΑ!
- Ρε.. είμαι Τουρκάλα το καταλαβαίνετε ;
- Οι Μύλοι της Χώρας θα ανοίξουν πάλι τα φτερά τους!
- Αθήνα και Άγκυρα - συντονισμένα και μεθοδικά - εκτ...
- Σχεδίαζαν να εξαρτήσουν τα νησιά του Αιγαίου με το...
- Πλοία που «αλλάζουν δέρμα»
- Το θηραϊκό ηφαίστειο στη μυθολογία
- ΕΠΙΓΕΙΑ ΤΟΥΡΚΙΚΑ ΡΑΝΤΑΡ ΖΗΤΗΣΑΝ ΑΠΟ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΑΧΗΤ...
- Η ΚΟΤΣΑΝΑ ΚΑΙ ΤΟ ΨΕΜΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ!
- Επιζήμιες οι νέες επιβαρύνσεις στο επαγγελματικό σ...
- «Μηδέν στο πηλήκιο»! - Ναι, το είπε ο ανελλήνιστος...
- Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ
- Ενας Ελληνας δίνει ώθηση στα ταξίδια της ΝΑSΑ
- Ναυτικός αποκλεισμός στους Φούρνους
- Βουτιά με μια πέτρα αγκαλιά
- Καθηλωμένα τα ελληνικά αεροσκάφη Ναυτικής συνεργασ...
- Ταφόπλακα στη λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά...
- Επιτέλους το ηλεκτρικό δίκτυο φτάνει στα νησιά
- Aποδεκάτισαν σε καιρό ειρήνης τον υποβρύχιο στόλο ...
- H μεγάλη κοτσάνα του Debate!! ψεματα και παραπληρο...
- Εκβιασμός με προειδοποίηση για θερμό επεισόδιο στο...
- «Ανησυχητική αύξηση» στους εκβρασμούς θηλαστικών σ...
- Καταγγέλθηκε στους ευρωβουλευτές η Τουρκία
- Θα ξαναλειτουργήσει ως ναός η Αγιά Σοφιά;
- Μηνύματα Καραμανλή σε Σκόπια, Τουρκία
- Ντόρα Μπακογιάννη: Ομολογία «αφοπλισμού» της χώρας…
- Η Τουρκία συνορεύει με την... Ιταλία, είπαν σε λαθ...
- Κρίσιμες αποφάσεις για τα εθνικά θέματα!
- Εκρυψαν μπαράζ τουρκικών αναχαιτίσεων κατά FRONTEX
- Για το FORBES η Πάτμος πρώτος ειδυλλιακός προορισμ...
- Πέθανε ο διακεκριμένος ντοκιμαντερίστας Γιώργος Κο...
- Φιλική Ἑταιρεία. 14 Σεπτεμβρίου 1814.
- ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ...
- Νέα τουρκική παρενόχληση κατά ελικοπτέρου της Frontex
- Αλλαγές στην ακτοπλοΐα φέρνει ο Οκτώβριος.
- Η Αγκυρα μεθοδεύει τετελεσμένα στο Αιγαίο
- Η ελληνοτουρκική διαφορά για την οριοθέτηση της υφ...
- O ΧΑΡΤΗΣ!!!
- Το χαβά τους οι Τούρκοι στο Αιγαίο
- 49 ''Γιατί;'' και 1 ''Τι;''
- ΑΡΘΡΟ-ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ: Στον αστερισμό των μικρών και ασή...
- ► Φεβρουαρίου (4)
- ► Ιανουαρίου (3)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια πού περιέχουν ύβρεις και συνδέσμους πού οδηγούν σε ιστοτόπους με ακατάλληλο, αντεθνικό, ανθελληνικό, και προσβλητικό περιεχόμενο θα διαγράφονται. Επίσης δεν θα γίνονται δεκτά σχόλια γραμμένα σε greeklish.