Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΙΟΥΣΗ
«Ανησυχητική και επικίνδυνη» χαρακτηρίζουν την κυκλοφοριακή συμφόρηση των πλοίων στα στενά Εύβοιας-Ανδρου και Ικαρίας-Μυκόνου οι επιστήμονες του αρχιπελάγους, του Ινστιτούτου Θαλάσσιας & Περιβαλλοντικής Ερευνας Αιγαίου, που πραγματοποιούν έρευνα σε συνεργασία με την IMIS Hellas, με τη χρήση του συστήματος Mariweb για την καταγραφή της πραγματικής εικόνας της κίνησης των πλοίων στο Αιγαίο.
Με την επεξεργασία δεδομένων σε συνεχή ροή, καταγράφουν σε 24ωρη βάση τα χαρακτηριστικά κάθε πλοίου, όπως τύπος, σημαία, φορτίο, μέγεθος, προορισμός κ.ά. Στόχος της έρευνας είναι να γίνει μια πραγματική εκτίμηση τόσο της κίνησης των πλοίων στο Αιγαίο όσο και του πραγματικού ρίσκου θαλάσσιου ατυχήματος από την «ελεύθερη και χωρίς έλεγχο ναυσιπλοΐα πλοίων» όλων των τύπων, σε κάθε σημείο των ελληνικών θαλασσών.
Σύμφωνα με τα πρώτα συμπεράσματα της έρευνας κατά τον μήνα Νοέμβριο σε δύο από τα βασικότερα περάσματα του Αιγαίου, 370 πλοία διαπέρασαν το στενό Εύβοιας -Ανδρου και 316 το στενό Μυκόνου- Ικαρίας, εκ των οποίων περίπου 12% είχαν επικίνδυνο φορτίο (π.χ. χημικά ή τοξικά απόβλητα). Από το σύνολο των πλοίων, το 71% ήταν φορτηγά, ενώ 26% δεξαμενόπλοια. Αξίζει να σημειώσουμε ότι περισσότερα από τα μισά πλοία που διαπλέουν το Αιγαίο φέρουν τις λεγόμενες «σημαίες ευκαιρίας», δηλαδή είναι νηολογημένα σε χώρες όπως ο Παναμάς, η Λιβερία κ.ά., που ως γνωστόν χαρακτηρίζονται από ελαστική εφαρμογή της διεθνούς ναυτιλιακής νομοθεσίας και μεταξύ άλλων επιτρέπουν στα πλοία να ταξιδεύουν συχνά με ανεπαρκείς υποδομές αποτροπής ρύπανσης, χαμηλόμισθα πληρώματα -συνήθως όχι κατάλληλα εκπαιδευμένα- και μετρίως συντηρημένα πλοία.
«Η σημαία ευκαιρίας προσφέρει μια "ασπίδα προστασίας" σε πλοία που έχουν προκαλέσει ρύπανση, με αποτέλεσμα να είναι δύσκολο να ληφθούν μέτρα εναντίον τους», σημειώνει ο Θοδωρής Τσιμπίδης, διευθυντής του Ινστιτούτου Αρχιπέλαγος. «Για παράδειγμα στη Βαλτική, στη θάλασσα ανάμεσα σε Δανία, Εσθονία, Φινλανδία, Γερμανία, Λετονία, Λιθουανία, Πολωνία και Σουηδία, στη θαλάσσια περιοχή του Ατλαντικού δυτικά της Ισπανίας, στην Αδριατική, στη θαλάσσια περιοχή των Κανάριων Νήσων και αλλού, εφαρμόζονται μέτρα προστασίας (είτε εθνικά ή στο πλαίσιο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού ΙΜΟ), όπως ο καθορισμός ελεγχόμενων διαδρόμων υποχρεωτικής πορείας (separation lanes), ο 24ωρος έλεγχος της κίνησης των πλοίων (traffic control), η λειτουργία μηχανισμού έγκαιρης αντίδρασης και αντιμετώπισης μικρού ή μεγάλου ατυχήματος κ.ά.».
«Δεδομένης της υφιστάμενης κατάστασης -με τα διεθνή ύδατα να διαπερνούν τα νησιά του Αιγαίου- η συνεργασία με τον ΙΜΟ θα μπορούσε να αποτελέσει ένα αποτελεσματικό εργαλείο για τον χαρακτηρισμό του Αιγαίου ως "Ιδιαιτέρως Ευαίσθητης Θαλάσσιας Περιοχής", όπου θα μπορούν να εφαρμοστούν μέτρα προστασίας και διαχείρισης όπως τα παραπάνω», προσθέτει η Αναστασία Μήλιου, συντονίστρια επιστημονικής ερευνας του Αρχιπελάγους, πρέσβειρα της Ελλάδας στην Ε.Ε. για την Αειφόρο Θαλάσσια Πολιτική. Σε περιοχές όμως εθνικών υδάτων, όπως είναι οι δίαυλοι Εύβοιας-Ανδρου, Πελοποννήσου-Κυθήρων, Ικαρίας-Σάμου κ.ά., τα μέτρα προστασίας και διαχείρισης της κίνησης των πλοίων θα μπορούσαν να καθοριστούν αμεσότερα μέσα από την εθνική νομοθεσία. Τα δεδομένα που έχουμε ήδη συλλέξει παρουσιάζουν μια κατάσταση ιδιαίτερα ανησυχητική, η οποία έχει δημιουργηθεί και συντηρείται από την ανευθυνότητα όσων τη διαχειρίστηκαν μέχρι σήμερα. Επεξεργαζόμαστε καθημερινά τα στοιχεία γύρω από την κίνηση των πλοίων στο Αιγαίο, τα οποία βρίσκονται ανά πάσα στιγμή στη διάθεση της πολιτικής ηγεσίας και των αρμόδιων αρχών. Το διαρκώς αυξανόμενο περιβαλλοντικό ρίσκο στο Αιγαίο απαιτεί άμεσες πρωτοβουλίες, ώστε να καλυφθεί σύντομα το τεράστιο κενό που υπάρχει στη διαχείριση της συγκεκριμένης κατάστασης».
Να σημειωθεί ότι το Αιγαίο εξακολουθεί να χαρακτηρίζεται ως μία από τις πιο βιοποικίλες θάλασσες τόσο στην Ευρώπη, όσο και παγκοσμίως, στηρίζοντας σημαντικούς πληθυσμούς από σπάνια και προστατευόμενα είδη. Για παράδειγμα στο Αιγαίο σήμερα επιβιώνουν μερικοί από τους σημαντικότερους πληθυσμούς θαλάσσιων θηλαστικών στη Μεσόγειο, με 4 είδη δελφινιών, 2 είδη φαλαινών και τον μεγαλύτερο εναπομείναντα στον κόσμο πληθυσμό μεσογειακής φώκιας, ένα είδος που απειλείται με άμεση εξαφάνιση.
Τήν παραμονή, λίγο μετά τά μεσάνυχτα, “ἐγενόμην ἐν τή νήσω τή καλούμενη Πάτμω”. Καθώς ἔπαιρνε νά χαράξει ἤμουν πάνω στή Χώρα. Ἡ θάλασσα, ἀκίνητη σάν τό μέταλλο, ἔδενε τά τριγυρινά νησιά.Δέν ἀνάσαινε οὔτε ἕνα φύλλο μέσα στό φῶς πού δυνάμωνε. Ἡ γαλήνη ἦταν ἕνα κέλυφος ὁλωσδιόλου ἀράγιστο.Ἔμεινα καρφωμένος ἀπό αὐτή τήν ἐπιβολή ἔπειτα ἐνίωσα πώς ψιθύριζα:“Ἔρχου καί βλέπε...”.
Γεώργιος Σεφέρης
"Από στενός πατριώτης, γίνομαι εθνικιστής, με τη συνείδηση του έθνους μου και όλων των άλλων εθνών, γιατί οι διαφορές των εθνών πάντα θα υπάρχουν, και έχω τη συνείδησή τους και χαίρομαι που υπάρχουν αυτές οι διαφορές, που με τις αντιθέσεις τους, με τις αντιλήψεις τους, υψώνουν την ανθρώπινη συνείδηση και ενέργεια. Από άτομο γίνομαι άνθρωπος. " (ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ. ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 18-3-1919)
Άρθρο - ανάλυση του Αντιναύαρχου ε.α. Β. Μαρτζούκου Π.Ν. και είναι απο την ιστοσελίδα του Αντίβαρου.
ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΚΑΙ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΟΤΙ Ο ΧΡΟΝΟΣ ΜΑΣ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΠΟΛΥ ΣΥΝΤΟΜΑ!!!
Για αυτό είναι καλό να ξυπνήσουμε απο τον λήθαργο που μας έχουν ρίξει οι ελληνόφωνοι πολιτικοί μας: Αυτόν της διάβρωσης και τελικής καταστροφής της Ελλάδος!!! Ο καθένας ας τα εκλάβει όπως νομίζει.
Για να διαβάσετε περισσότερα κλικ στην εικόνα ή ΕΔΩ για να κατεβάσετε το άρθρο σε PDF
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
ΟΧΙ ΑΛΛΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΙΜΟΡΑΓΙΑ
Γιά Μένα
Ἀρχειοθήκη ἰστολογίου
-
►
2014
(43)
- ► Φεβρουαρίου (2)
- ► Ιανουαρίου (1)
-
►
2013
(160)
- ► Φεβρουαρίου (13)
- ► Ιανουαρίου (54)
-
►
2012
(35)
- ► Δεκεμβρίου (9)
- ► Σεπτεμβρίου (4)
-
►
2011
(190)
- ► Δεκεμβρίου (3)
- ► Σεπτεμβρίου (20)
- ► Φεβρουαρίου (17)
- ► Ιανουαρίου (19)
-
▼
2010
(312)
- ► Δεκεμβρίου (12)
- ► Σεπτεμβρίου (25)
-
▼
Φεβρουαρίου
(53)
- Η τουρκική φρεγάτα F490 Gaziantep σε επιθετική κίν...
- ΤΟ ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ ΟΦΕΙΛΕΙ...
- Ζητείται... τροχονόμος και για το Αιγαίο
- ΚΟΚΚΙΝΗ ΚΑΡΤΑ...
- ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΙΧΜΑΛΩΤΟΙ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΜΑΣ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ! ΒΓΕΙ...
- Η ΧΟΥΝΤΑ ΕΠΕΣΤΡΕΨΕ... ΤΟ ΠΑΣΟΚ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ. ΚΑΙ ΕΠΙΣ...
- Απογραφή στην Αλβανία και στα Σκόπια.
- Ο ελληνικός πόλεμος του πετρελαίου. Ανεβαίνει ο εγ...
- 250 εκατ. ευρώ για αγορά ανταλλακτικών στα F-16. (...
- Πρόκληση στον Έβρο με 79 κλήσεις! Τουρκική παρενόχ...
- Ένα σχόλιο που τα λέει όλα...για τα χάλια μας.
- ΕΒΑΛΕ "ΠΟΔΙ" ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Ο UCK - ΕΚΘΕΣΗ ΤΗΣ CIA ΒΛ...
- Τουρισμός. Αρση όλων των περιορισμών, ενίσχυση της...
- ΡΕΣΑΛΤΑΡΑΜΕ…
- ΟΙ ΛΙΤΟΔΙΑΙΤΟΙ ΤΗΣ ΕΡΤ ΤΟ 2010!!!!! - ΟΛΑ ΤΑ ΜΙΣΘΟ...
- ΑΛΒΑΝΟΙ ΣΕ ΕΚΠΟΜΠΗ ΚΟΡΟΪΔΕΥΟΥΝ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣ...
- Έτσι στιρίζουν την Εθνική οικονομία οι πολυεθνικές...
- Η ματαίωση της εθνικής επετείου.
- Υφαλοκρηπίδα: Το Αιγαίο το Μάρτιο στο «τραπέζι»
- Σχέδιο ολοκληρωτικής εξόντωσης της Ελλάδας!
- Βραχονησίδες Καλόγεροι : To “κλειδί” του Κεντρικού...
- "Κατέλαβαν" το Φαρμακονήσι 39 λαθρομετανάστες, αλλ...
- Παραλίγο κατάρριψη τουρκικών F-16 - Πέταξαν 750 μ....
- Έξι μεγάλοι σπεκουλαδόροι "κτύπησαν" την Ελλάδα - ...
- ΚΑΙ ΑΛΛΗ «ΔΡΑΓΩΝΑ» ΣΤΗΝ ΕΡΤ .Η ΛΕΝΑ ΔΙΒΑΝΗ ! (Γεμί...
- Πετρελαιομαχία στο Αιγαίο...ΤΑ ΧΡΥΣΟΦΟΡΑ ΚΟΙΤΑΣΜΑΤ...
- Βόρειο Αιγαίο: Πετρέλαιο υπάρχει, εθνική-πολιτική ...
- Βράβευση μαθητών από τα μικρά νησιά
- Επισπεύδουν άρση καμποτάζ, χάριν εσόδων
- Έκθεση RAND: "Είμαστε κοντά σε ελληνοτουρκική σύγκ...
- Την ημέρα ψήφισης του ψηφοθηρικού και ανθελληνικού...
- Το "Σχέδιο Καλλικράτης", ο νόμος περί Ιθαγένειας κ...
- Το Παρακράτος είναι εδώ...
- H πορεία που σύμφωνα με το "έγκυρο" indymedia δεν ...
- Έκτακτη είδηση και πολύ σοβαρή μάλιστα!!!
- Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΞΕΚΙΝΑ... ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΑΥΤΕΣ ΚΡΙΝΕΤΑΙ ΤΟ ...
- ΣΤΗ ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΑΓΑΛΜΑ ΤΟΥ ΑΡΧ...
- Δρομολογεί υποβρύχιο στο Αιγαίο
- ΑΝ ΤΑ ΠΕΝΤΕ ΧΡΟΝΙΑ ΓΙΝΟΥΝ ΕΠΤΑ… Ο ΑΛΛΟΔΑΠΟΣ ΕΦΙΑΛΤ...
- Βάζει νερά η έρευνα - διάσωση. Τη μεγάλη καθυστέρη...
- Έτοιμη η διακήρυξη του Δημοκρατικού Κόμματος των Α...
- Η εξομολόγηση ενός αξιωματικού που υπηρέτησε στο Α...
- Σε σοβαρό κίνδυνο οι ενάλιες αρχαιότητες
- Οι "προοδευτικοί" εθνοκτόνοι.
- Διογκούμενο κύμα βιασμών γυναικών στην Ευρώπη από ...
- Ντοκουμέντο φρίκης βρήκε η βρετανική αστυνομία. Πω...
- Δεν παίρνει υπηκοότητα… λόγω μπούργκας
- "Πως και γιατί" το εθνοκτόνο νομοσχέδιο αποδίδει ε...
- Καταργήστε τους συντελεστές! Ευθέως και ανερυθρίασ...
- TA ΠΑΡΔΑΛΑ ΚΟΡΙΤΣΑΚΙΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΔΥΝΑΜΗ ΝΑ ΚΡΥΨ...
- ΞΕΤΙΝΑΖΕΙ ΤΗ ΔΡΑΓΩΝΑ Ο ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ...«ΣΚΟΤΩΝΕ...
- Πράσινες επενδύσεις μέσα στην κρίση! Οι υπεύθυνοι ...
- Καλό μήνα με λίγη γκρίνια...
- ► Ιανουαρίου (52)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια πού περιέχουν ύβρεις και συνδέσμους πού οδηγούν σε ιστοτόπους με ακατάλληλο, αντεθνικό, ανθελληνικό, και προσβλητικό περιεχόμενο θα διαγράφονται. Επίσης δεν θα γίνονται δεκτά σχόλια γραμμένα σε greeklish.