Έτοιμη είναι η πλωτή μονάδα αφαλάτωσης που κατασκευάσθηκε από Έλληνες επιστήμονες, με στόχο να προσφέρει λύση στο πρόβλημα υδροδότησης των ελληνικών νησιών. Ωστόσο, η αξιοποίησή της δεν έχει αρχίσει, καθώς αντιμετωπίζεται επιφυλακτικά από τα συναρμόδια υπουργεία, προφανώς λόγω υψηλού κόστους. Για την ιδέα έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον οργανισμοί του εξωτερικού. Η ιδέα της πλωτής μονάδας αφαλάτωσης γεννήθηκε από την προσωπική εμπειρία των ίδιων των ανθρώπων που τη σχεδίασαν, όταν στη διάρκεια των διακοπών τους τα καλοκαίρια σε κάποια μικρά νησιά του Αιγαίου έζησαν την έλλειψη νερού. Οι τρεις φίλοι διαπίστωσαν ότι νησιά όπως η Μήλος, η Κίμωλος, η Σύμη, η Χάλκη, η Ηρακλειά, η Σχοινούσσα, ακόμη και η Πάτμος, βρίσκονται κυριολεκτικά στο έλεος του πλαστικού μπουκαλιού και της μεταφοράς νερού με υδροφόρες από αλλού, λύσεις που κοστίζουν. Τα μόνα έργα που υπάρχουν είναι μικρές δεξαμενές, η απόδοση των οποίων εξαρτάται από το αν και πόσο θα βρέξει, ενώ μονάδες αφαλάτωσης θαλασσινού νερού απουσιάζουν αφού το κόστος του ηλεκτρικού ρεύματος είναι ψηλό.
Ήταν επομένως θέμα χρόνου κάποιοι να συλλάβουν την ιδέα της δημιουργίας μιας πλωτής μονάδας αφαλάτωσης που να μεταφέρεται παντού και να χρησιμοποιεί για τη λειτουργία της μόνο Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας: τον άνεμο για την κυρίως λειτουργία του πλωτού εργοστασίου με μια μικρή ανεμογεννήτρια των 30 κιλοβάτ και επικουρικά τον ήλιο για την ηλεκτροδότηση των συστημάτων ελέγχου και τηλεχειρισμού του. Το 2002 οι Νικήτας Νικητάκος και Θεόδωρος Λίλας, καθηγητές στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, μαζί με τον Νάσο Βατίστα, ηλεκτρολόγο- μηχανικό, άρχισαν να σχεδιάζουν το έργο. Όσο πρωτότυπη και να ήταν η ιδέα τους όμως, αλλά τόσο δύσκολη αποδείχθηκε η υλοποίησή της.
Το πρόβλημα της ανεμογεννήτριας
Έπρεπε να δοθούν καινοτόμες λύσεις σε πολλά προβλήματα, όπως η πλωτή κατασκευή με την ενσωματωμένη ανεμογεννήτρια (που όμοιά της δεν είχε ξαναγίνει έως τότε), να σχεδιαστεί με τέτοιον τρόπο ώστε τα Μπωφόρ του Αιγαίου να μην επηρεάζουν τη λειτουργία της. Να παραμένει σταθερή ακόμη και με 12 Μπωφόρ και να δουλεύει η ανεμογεννήτρια χωρίς να επιβαρύνεται η αντοχή της. Σχεδιάστηκε έτσι μια στιβαρή κατασκευή, με κατάλληλη κατανομή των βαρών και σωστές αγκυρώσεις. Έπρεπε επίσης να βρεθεί ένας τρόπος με τον οποίο να αποτρέπουν μικροοργανισμούς να επικάθονται πάνω στις μεμβράνες αφαλάτωσης, ώστε να μη χρειάζεται για την καταστροφή τους να γίνεται χρήση χημικών τα οποία εν συνεχεία αποβάλλονται στη θάλασσα, μολύνοντάς την. Άλλη πρόκληση ήταν να βρεθεί ένας τρόπος ώστε να μην απαιτείται πάνω στη μονάδα η παρουσία προσωπικού (επομένως, έπρεπε να λειτουργεί αυτόματα και να ελέγχεται με τηλεχειρισμό), καθώς επίσης να αποφευχθούν τυχόν παρεμβάσεις στο νησί, γι΄ αυτό και επελέγη η λύση της πλωτής μονάδας. Όλα αυτά τελικώς επιτεύχθηκαν.
Η πιλοτική μονάδα κατασκευάστηκε στα Ναυπηγεία της Ελευσίνας, της δόθηκε το μυθολογικό όνομα «Υδριάδα» και το καλοκαίρι του 2007 ρυμουλκήθηκε και αγκυροβόλησε έξω από το λιμάνι της Ηρακλειάς, όπου βρίσκεται μέχρι σήμερα. Έχει δυνατότητα παραγωγής 70 κυβικών μέτρων νερού ημερησίως- ποσότητα ικανή να καλύψει τις ανάγκες 250 ατόμων-, είναι ενεργειακά αυτόνομη ενώ διαθέτει σύστημα αυτόματου ελέγχου μέσω GΡRS για την παρακολούθηση και τον τηλεχειρισμό της. Όσο για το φωτοβολταϊκό σύστημα με το οποίο είναι εφοδιασμένη, αυτό μπορεί να τροφοδοτήσει ως εναλλακτική πηγή τα συστήματα ελέγχου- τηλεχειρισμού σε περίπτωση που υπάρξει πρόβλημα με την ανεμογεννήτρια.
Δισταγμός στην Ελλάδα, ενδιαφέρον από εξωτερικό.
Το πείραμα πέτυχε, όμως παρά τα αρχικά εύσημα που πήρε μέχρι σήμερα η ελληνική πολιτεία δεν έχει μετουσιώσει το ενδιαφέρον της σε έμπρακτο αποτέλεσμα αξιοποίησης του έργου. Η ιδέα της πλωτής μονάδας αφαλάτωσης ως λύσης για τα άνυδρα νησιά αντιμετωπίζεται διστακτικά από τα αρμόδια υπουργεία, μάλλον γιατί θεωρούν ότι το κόστος της είναι υψηλό. Μια επίγεια μονάδα αφαλάτωσης παραγωγής 1.000 κ.μ. νερού ημερησίως κοστίζει 1 εκατ. ευρώ, ενώ μια αντίστοιχη πλωτή στοιχίζει γύρω στα 4 εκατ. ευρώ. Με τη διαφορά ότι στο κόστος αυτό δεν συνυπολογίζεται η δαπάνη για ηλεκτρικό ρεύμα. Σε βάθος δεκαετίας για την παραγωγή 3,5 εκατ. κ.μ. νερού ετησίως, το κόστος του ηλεκτρισμού για τη μεν επίγεια ανέρχεται σε 8 εκατ. ευρώ, ενώ για την πλωτή είναι μηδενικό.
Αυτά ίσως τα στοιχεία μαζί με τα άλλα της πλεονεκτήματα φαίνεται ότι συνυπολόγισαν επιχειρήσεις και οργανισμοί ύδρευσης του εξωτερικού, που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την ελληνική πατέντα της οικολογικής αφαλάτωσης μέσω πλωτής μονάδας.
Δεδομένου του ξένου ενδιαφέροντος, οι εμπνευστές της μονάδας άρχισαν να σχεδιάζουν ένα πλωτό εργοστάσιο αφαλάτωσης με διπλάσιες διαστάσεις από το πρώτο. Σαράντα μέτρων μήκους και 40 μέτρων πλάτους (αντί για 20 Χ 20 του σημερινού), με δυνατότητα παραγωγής 1.000 κ.μ. νερού ημερησίως- ποσότητα ικανή να καλύψει τις ημερήσιες ανάγκες 5.000 ατόμων- το έργο θα κοστίσει 4 εκατ. ευρώ.
Η πιλοτική μονάδα κατασκευάστηκε στα Ναυπηγεία της Ελευσίνας, της δόθηκε το μυθολογικό όνομα «Υδριάδα» και το καλοκαίρι του 2007 ρυμουλκήθηκε και αγκυροβόλησε έξω από το λιμάνι της Ηρακλειάς, όπου βρίσκεται μέχρι σήμερα
tips
Έχει δυνατότητα παραγωγής 70 κυβικών μέτρων νερού ημερησίως, ικανής να καλύψει τις ανάγκες 250 ατόμων
Ιδανικό το Αιγαίο για τέτοιες εγκαταστάσεις
Το Κυπριακό Δημόσιο, λόγω της μόνιμης ανομβρίας που ταλαιπωρεί το νησί, προσανατολίζεται στην κατασκευή πολλών και μεγάλων πλωτών μονάδων αφαλάτωσης για παροχή νερού 20.000-30.000 κυβικών μέτρων την ημέρα. «Θα μιλάμε στην ουσία για ένα πλωτό αιολικό πάρκο, κόστους 80 εκατ. ευρώ» λέει ο ηλεκτρολόγος- μηχανικός Νάσος Βατίστας, ιδρυτικό μέλος της ομάδας Εcowindwater.
Αν και κάποιοι θεωρούν ότι η συζήτηση για τη δημιουργία πλωτών αιολικών πάρκων στο Αιγαίο είναι ακόμη πρώιμη, κάποιοι άλλοι, όπως η ομάδα Εcowindwater, θεωρούν πως το Αιγαίο είναι ιδανικό για κάτι τέτοιο και πως η ημέρα που θα γίνει εφικτή μια τέτοια λύση δεν είναι μακριά. Κατασκευάζοντας πλωτές ανεμογεννήτριες οι οποίες θα αγκυρώνονται σε βάθη μεγαλύτερα από τα 100 μέτρα- και επομένως δεν θα είναι ορατές από τις ακτές- θα ξεπεραστούν οι αντιδράσεις όσων διαμαρτύρονται για την αισθητική ρύπανση των ακτών. Και αυτό διότι μέχρι σήμερα, τα θαλάσσια αιολικά πάρκα είθισται να αναπτύσσονται σε χώρες με πολλά αβαθή σημεία, όπως στη Βόρεια Θάλασσα, σε κοντινές αποστάσεις από την ακτή και σε βάθη 30-40 μέτρων.
Πηγή:http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&artid=4512693&ct=3
Τήν παραμονή, λίγο μετά τά μεσάνυχτα, “ἐγενόμην ἐν τή νήσω τή καλούμενη Πάτμω”. Καθώς ἔπαιρνε νά χαράξει ἤμουν πάνω στή Χώρα. Ἡ θάλασσα, ἀκίνητη σάν τό μέταλλο, ἔδενε τά τριγυρινά νησιά.Δέν ἀνάσαινε οὔτε ἕνα φύλλο μέσα στό φῶς πού δυνάμωνε. Ἡ γαλήνη ἦταν ἕνα κέλυφος ὁλωσδιόλου ἀράγιστο.Ἔμεινα καρφωμένος ἀπό αὐτή τήν ἐπιβολή ἔπειτα ἐνίωσα πώς ψιθύριζα:“Ἔρχου καί βλέπε...”.
Γεώργιος Σεφέρης
"Από στενός πατριώτης, γίνομαι εθνικιστής, με τη συνείδηση του έθνους μου και όλων των άλλων εθνών, γιατί οι διαφορές των εθνών πάντα θα υπάρχουν, και έχω τη συνείδησή τους και χαίρομαι που υπάρχουν αυτές οι διαφορές, που με τις αντιθέσεις τους, με τις αντιλήψεις τους, υψώνουν την ανθρώπινη συνείδηση και ενέργεια. Από άτομο γίνομαι άνθρωπος. " (ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ. ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 18-3-1919)
Άρθρο - ανάλυση του Αντιναύαρχου ε.α. Β. Μαρτζούκου Π.Ν. και είναι απο την ιστοσελίδα του Αντίβαρου.
ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΚΑΙ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΟΤΙ Ο ΧΡΟΝΟΣ ΜΑΣ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΠΟΛΥ ΣΥΝΤΟΜΑ!!!
Για αυτό είναι καλό να ξυπνήσουμε απο τον λήθαργο που μας έχουν ρίξει οι ελληνόφωνοι πολιτικοί μας: Αυτόν της διάβρωσης και τελικής καταστροφής της Ελλάδος!!! Ο καθένας ας τα εκλάβει όπως νομίζει.
Για να διαβάσετε περισσότερα κλικ στην εικόνα ή ΕΔΩ για να κατεβάσετε το άρθρο σε PDF
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
ΟΧΙ ΑΛΛΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΙΜΟΡΑΓΙΑ
Γιά Μένα
Ἀρχειοθήκη ἰστολογίου
-
►
2014
(43)
- ► Φεβρουαρίου (2)
- ► Ιανουαρίου (1)
-
►
2013
(160)
- ► Φεβρουαρίου (13)
- ► Ιανουαρίου (54)
-
►
2012
(35)
- ► Δεκεμβρίου (9)
- ► Σεπτεμβρίου (4)
-
►
2011
(190)
- ► Δεκεμβρίου (3)
- ► Σεπτεμβρίου (20)
- ► Φεβρουαρίου (17)
- ► Ιανουαρίου (19)
-
►
2010
(312)
- ► Δεκεμβρίου (12)
- ► Σεπτεμβρίου (25)
- ► Φεβρουαρίου (53)
- ► Ιανουαρίου (52)
-
▼
2009
(392)
- ► Δεκεμβρίου (55)
- ► Σεπτεμβρίου (42)
-
▼
Απριλίου
(36)
- Ὅταν ἡ Φύση ζωγραφίζει!
- Άνθρακες ο θησαυρός
- Κατάστημα ΕΛΤΑ με ΑΤΜ στο Αγαθονήσι
- Νέα πρόκληση στο Φαρμακονήσι
- Μετά τον ... οβελία έρχεται η ... Τουρκία
- Ανοίγει πανιά η μονάδα αφαλάτωσης. ΖΗΤΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ Ε...
- Χριστός Ἀνέστη!
- Ο ΟΜΠΑΜΑ ΜΑΣ ΠΡΟΣΠΕΡΑΣΕ ΑΔΙΑΦΟΡΑ
- Δεκάδες παράνομοι μετανάστες εντοπίστηκαν σε νησιά...
- Ὄτε οἱ ἔνδοξοι Μαθηταί
- Ἰδού ὁ Νυμφίος ἔρχεται
- Νέες Τουρκικές Προκλήσεις στο Αιγαίο.
- Τη κατρακύλα των ΗΠΑ τελικά θα τη…πληρώσει ο Ελλην...
- Η Αθήνα σε τρίγωνο παγίδων
- Εκπτώσεις από ξενοδόχους
- "Η Ύβρις" Επιστολή Καταπέλτης του ποιητή Δημήτρη Ι...
- Καλά κρατούν οι τουρκικές προκλήσεις
- Αγαθονήσι: Ενάμιση μήνα χωρίς ταχυδρομείο.
- Η χάλκινη κόρη επέστρεψε στην Κάλυμνο
- Μαυρα Μαντάτα: 3 εκατ. λιγότεροι τουρίστες φέτος
- Ιστορίες οικονομικής κατάρρευσης με φόντο το Αιγαίο
- ΝΕΟ ΡΕΖΙΛΙΚΙ ΤΟΥ ΑΛΑΒΑΝΟΥ. ΟΥΤΕ ΤΟΝ ΕΘΝΙΚΟ ΥΜΝΟ ΔΕ...
- Μένουν χωρίς πλοία πασχαλιάτικα τα νησιά της άγονη...
- Λαθρομεταναστευση. Ανοιχτη επιστολη στον κ. Φυντανιδη
- Το πρόβλημα ασφαλείας με τους λαθρομετανάστες
- Εχθρικές για το περιβάλλον τελικά οι φωτοδιασπώμεν...
- Μελετούν το μαγνητικό πεδίο της Ελλάδας
- Ιοί στα ευρωπαϊκά παράλια λόγω ρύπανσης της Μεσογείου
- ΣΥΜΑΧΙΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΩΝ Η ΝΤΟΡΑ - ΘΕΜΑ ΘΡΑΚΗΣ Ο ΤΟΥΡΚΟΣ
- Λιγότερα τσάρτερ στα νησιά του Αιγαίου
- Σε ΑΝΕΚ και ΝΕΛ οι άγονες γραμμές
- O Ιδιοκτήτης του σαιτ του εθνικιστικού κόμματος Ου...
- Πρώην λοκατζήδες ενάντια στην "μπαχαλοποίηση" της ...
- Επιχείρηση παραπλάνησης για την ένταση στο Αιγαίο
- Σύναψη συνεργασίας στον τουρισμό από επιχειρηματίε...
- Συμπεράσματα για την ώρα της Γης ή ο επερχόμενος Ο...
- ► Φεβρουαρίου (4)
- ► Ιανουαρίου (3)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια πού περιέχουν ύβρεις και συνδέσμους πού οδηγούν σε ιστοτόπους με ακατάλληλο, αντεθνικό, ανθελληνικό, και προσβλητικό περιεχόμενο θα διαγράφονται. Επίσης δεν θα γίνονται δεκτά σχόλια γραμμένα σε greeklish.