Πηγή: Ναυτεμπορική
Το «Αιγαίο φλέγεται», καθώς η πτώση της επιβατικής κίνησης και το αυξημένο κόστος καυσίμων πιέζει τα αποτελέσματα των ακτοπλοϊκών εταιρειών.
Ετσι, μετά την Attica Group που επέκτεινε την παρουσία της στην Κρήτη με τη δρομολόγηση του «Blue Horizon» στα Χανιά «χτυπώντας» την ΑΝΕΚ μέσα στο σπίτι της, η χανιώτικη εταιρεία η οποία πρώτη δήλωσε την πρόθεσή της να δρομολογήσει πλοίο στα Δωδεκάνησα, δηλώνει παρούσα στη γραμμή Πειραιά-Κω-Ρόδο με τη δρομολόγηση του «Νήσος Ρόδος», τα επίσημα εγκαίνια του οποίου θα πραγματοποιηθούν αύριο Παρασκευή στο λιμάνι του Πειραιά. Στα Δωδεκάνησα, μετά την αποχώρηση της GA Ferries του Μάκη Αγούδημου, η Attica Group μέσω της Blue Star ήταν ο κυρίαρχος της γραμμής.
Πέραν όμως από τις κινήσεις των μεγάλων, «ζωτικό χώρο» διεκδικεί και η ΝΕΛ, αιτήματα της οποίας κυριάρχησαν στη χθεσινή συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.
Ειδικότερα, τα θέματα που συγκέντρωσαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον ήταν η ετήσια δρομολόγηση δύο φορτηγών οχηματαγωγών πλοίων (ro-ro) της ΝΕΛ («Κολοσσός» σημαίας Μάλτας και «Ιππότης» με σημαία Κύπρου) στις γραμμές Πειραιά-Κω-Ρόδο και Πειραιά-Κάλυμνο-Κω-Ρόδο και Πειραιά-Χίο-Μυτιλήνη. Για τα συγκεκριμένα δρομολόγια ο εκπρόσωπος της Hellenic Seaways, Αντώνης Αγαπητός, τάχθηκε υπέρ της δρομολόγησης, αλλά έκανε λόγο για αθέμιτο ανταγωνισμό εάν η εταιρεία επιμείνει στα συγκεκριμένα ωράρια των δρομολογίων τα οποία είναι ακριβώς «επάνω» στα δρομολόγια της HSW.
Επίσης, ο εκπρόσωπος της Blue Star ferries, Διονύσης Θεοδωράτος, ανέφερε ότι δεν υπάρχει αντίρρηση για τη δρομολόγηση του πλοίου υπό την προϋπόθεση της αλλαγής της ώρας αφιξοαναχώρησης των πλοίων.
Ιδιαίτερη συζήτηση έγινε σε ένα άλλο αίτημα της ΝΕΛ και συγκεκριμένα στην προσθήκη ελεύθερων προσεγγίσεων στο λιμένα Μυκόνου και ενός επιπλέον κάθε Πέμπτη ελεύθερου δρομολογίου στη γραμμή Λαύριο-Κέα-Κύθνος με τα πλοία «Αίολος Κεντέρης ΙΙ» και «Aqua Jewel» για το διάστημα της θερινής περιόδου (3/7-5/9/2010).
Στο συγκεκριμένο αίτημα εναντιώθηκαν οι εκπρόσωποι δύο εταιρειών που είναι χρόνια στις συγκεκριμένες γραμμές χειμώνα - καλοκαίρι, όπως είπαν, οι οποίοι θεωρούν ότι η συγκεκριμένη εταιρεία με την κίνηση αυτή θέλει να εκμεταλλευτεί την αυξημένη κίνηση που παρουσιάζει η θερινή περίοδος. Μάλιστα επεσήμαναν ότι η ΝΕΛ επιδοτείται από το Δημόσιο για συγκεκριμένες γραμμές στις Κυκλάδες.
Εντονη αντίδραση κυρίως από την ΑΝΕΚ υπήρξε και στην πρόταση που κατέθεσε εκτός ημερήσιας διάταξης η ΝΕΛ για προέκταση των δρομολογίων του «Μυτιλήνη» από Λέσβο προς Λήμνο και Θεσσαλονίκη μόνο για ενάμιση μήνα, στη διάρκεια της «καρδιάς» της θερινής περιόδου (10/07/2010- 22/08/2010). Ο εκπρόσωπος της ΑΝΕΚ, Μανώλης Γαλανάκης, διεμαρτυρήθη, γιατί όπως είπε πρόκειται ουσιαστικά για έκτακτη δρομολόγηση για τη θερινή περίοδο η οποία πλήττει την ΑΝΕΚ.
Η χανιώτικη εταιρεία εκτελεί το δρομολόγιο Πειραιά-Χίο-Μυτιλήνη-Λήμνο-Θεσσαλονίκη όλο το χρόνο, ενώ επιδοτείται για το τμήμα της γραμμής Μυτιλήνη-Λήμνο-Θεσσαλονίκη μόνο τους χειμερινούς μήνες, με την υποχρέωση όμως να εξυπηρετεί το συγκεκριμένο τμήμα της γραμμής και τους θερινούς μήνες.
Τέλος, αντιρρήσεις εκφράστηκαν και για την πρόταση της ΝΕΛ επίσης εκτός ημερήσιας διάταξης για την ετήσια δρομολόγηση του επιβατηγού ταχύπλοου «Παναγία Πάρου» σημαίας Μάλτας στη γραμμή Αγ. Κων/νο-Βόρειες Σποράδες από 01.07.2010, αλλά και του πλοίου «Αλκυόνη» στη γραμμή Θεσσαλονίκη-Αλόννησο-Σκόπελο-Σκιάθο-Βόλο από 01.07.2010.
Εδικά για την πρώτη περίπτωση, ο εκπρόσωπος της Hellenic Seaways, Βασίλης Κάτσαρης, σημείωσε ότι η γραμμή καλύπτεται πλήρως από τα υπάρχοντα πλοία μεταξύ των οποίων και δύο συμβατικά επιβατηγά οχηματαγωγά τα οποία θα μείνουν εκεί και τη χειμερινή περίοδο σε αντίθεση με τα ταχύπλοα που συνήθως μετά το Σεπτέμβριο αποχωρούν.
Από την πλευρά του, ο εκπρόσωπος της ΝΕΛ, Γιάννης Αβραντίνης, σε ό,τι αφορά τη δρομολόγηση των ro-ro στα Δωδεκάνησα και στη Χίο-Μυτιλήνη, αναφέρθηκε στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η εταιρεία να βρει λιμάνι αναχώρησης των πλοίων μετά την άρνηση του ΟΛΠ [OLPr.AT] να επιτρέψει να αναχωρούν από την «Καρβουνόσκαλα», ενώ υπογράμμισε ότι η παρουσία των δύο οχηματαγωγών θα έχει θετικές επιπτώσεις και στο κόστος ζωής των νησιών, αφού τα ro-ro θα συμβάλλουν στη φθηνότερη μεταφορά καυσίμων.
Επίσης σε ό,τι αφορά το ωράριο αφιξοαναχωρήσεων των πλοίων δέχθηκε να υπάρξει μία μικρή μετάθεση (π.χ. μισή ώρα) από την αρχικά προτεινόμενη.
Σε ό,τι αφορά την επέκταση του δρομολογίου του «Μυτιλήνη» μέχρι τη Θεσσαλονίκη, ο εκπρόσωπος της ΝΕΛ υποστήριξε ότι είναι προέκταση υφιστάμενου δρομολογίου. Τέλος, να σημειωθεί ότι η ΝΕΛ θα δρομολογήσει από 26/6 το «European Express», σημαίας Κύπρου, στη γραμμή Πειραιά-Χίο-Μυτιλήνη, παράλληλα με το πλοίο «Μυτιλήνη» εντείνοντας τον ανταγωνισμό με την ΑΝΕΚ και τη Hellenic Seaways που έχουν ήδη παρουσία στη γραμμή.
ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ
Για εμάς τους τουρίστες, το να μπουν περισσότερα πλοία στη γραμμή είναι καλό. Όμως το να μπαίνουν καράβια μόνο για το καλοκαίρι και μετά να την κάνουν, βλάπτουν τα νησιά, γιατί αυτοί που καλύπτουν όλη τη χρονιά και πιθανότατα ταξιδεύουν άδεια το χειμώνα, αν δε βγάλουν και το καλοκαίρι λεφτά, θα το παρατήσουν! Τυχαίο; Δε νομίζω!
ΑπάντησηΔιαγραφή